Jul 31, 2010

RM 250,000 !!


pagi nih time aku tgh buat keje...
tibe2 adek aku call..
punye la semangat die kate aku dapat 250 ribu
ha?? punye terkejot aku. dahla tgh ngantok straight segar.
celah mane 250 ribu? die pon send lah kat aku surat tu gune email.
adoiai.. aku tgk surat tuh dah rase komfem scam punye.
check punye check, rupenye ramai lagi yang dah terkena.
tapi bende macam nih takleh ambik ringan do.
dalam surat tu ade mintak tandatangan yang korang setuju untuk ambik duit tu.
ade kes sorang apek nih dah kena. die dah bank in dah cheque tuh, atas name
cheque tuh, die kene tolak cukai , bayar tah hape2 tah. last2 cheque tuh didapati palsu.
so duit yang dah kuar bayar tah hape2 cukai tadi apek tu yang kena tanggung kalau ikut law.

so pengajaran nye jangn mudah tertipu dengan skim2 sebegini.
ko ingat duit tu boleh jatuh dari langit.
sentiase berpegang pade pepatah "ada udang sebalik batu"
sekian



p/s: tah hape aku citer utk 1st post aku =p

4 comments:

biha said...

weyhh...daun.apekate next time ko rotate dulu gmba baru post?

hamiza said...

haha nabeh! jgnla mrh daun. thats a common beginner mistake. hihi. niwey, well done and well said daun!

daun said...

alamak lupe nak rotate. hehe. patut r semacam jea aku tengok

biha said...

ehh aku tak marah.aku ckp dgn penuh sopan santun.apekate next time...ecehh.
daun,,aku da bg amaran jgn blank.hakhak