Jul 6, 2010

Goodbye EMB :(



Esso Malaysia Berhad, Port Dickson Refinery is a subsidiary company of Exxonmobil located in Malaysia operating since 1963. Bosan kan intro?

It has been 8 months. Mula-mula dapat offer intern, rasa macam, lamanya 8 bulan. Tapi, sebenarnya sekejap sangat. Dan bila kita sukakan something tu, seboleh-bolehnya memang kita tak nak lepaskan benda tu.

Minggu lepas, arthit buat satu sesi interview dengan aku. Dia tanya all the basic questions pasal intern ni la. Macam “the one thing that u regret”, “the person u would never forget” etc etc. tapi ada satu soalan ni buat aku terkejut dengan jawapan bersahaja yang keluar dari mulut aku tanpa otak sempat memproses soalan tersebut.

A: the best thing here?

B: friends.

Hehe. Tu je yang terbaik sepanjang intern. Lepas tu aku ada terfikir, kalau aku intern sorang, or kalau aku tak ada kawan, or kalau at first aku choose untuk duduk kat enstek (bukan sewa rumah kat pD), internship period would not be as memorable as I’ve experienced it. Tapi kalau nak cakap kalau memang berjela lah post ni kan.

Awal-awal intern dulu rasa janggal sikit sebab ingatkan susah nak masuk dengan trainee lain. Ye la kan, kita bukan utp. Diorang macam dah kenal each other semua. Lama-lama lepas sebulan macam tu dah start boleh masuk. Diorang semua baik-baik. Staff kat esso pun semua baik-baik.

Dah nak habis intern, masuk trainee baru. Biasalah kan, sebelum diorang ni masuk. Banyaklah borak-borak pasal diorang. Siap bagi nama lagi kat anak hj. Dari perkhabaran macam aku takkan boleh nak masuk dengan trainee baru. Turns out, please jangan dengar khabar dari mulut orang. Kenal dulu baru boleh cakap. Trainee baru pun semua baik-baik. Walaupun just sebulan dengan diorang, rasa macam dah lama gila kenal. Gambar pun dah bergiga-giga saiznya. Hehe. Melampau kan.

Aku tak sehebat sarah atau arthit untuk menyusun kata-kata. Aku tak reti nak puitis. Aku just boleh cakap yang aku teramat bersyukur sebab Allah bagi peluang kat aku untuk intern kat esso dan aku bersyukur sebab aku dikenalkan dengan kawan-kawan ni.

Hadiah perpisahan:

Cute sangat dari ayu J


Hadiah istimewa dari zik



Cantik kan? From jo!




Unik from syiha… Yang penting, thank u so much for the effort!

wonderful kite from arthit

Tgk mulut dia. Punya la besar. Sampai tak tau nak bagi pose macam mana untuk gambar ni. Secute pemberi hadiah ni, mayo.



Last hadiah yang aku dapat, yet yang paling menitiskan air mata (lembik). Thank u sarah for putting our journey together in a very cute scrapbook!


From all of u… Aku tau, yang paling penting bukan hadiah, bukan wang ringgit, bukan gambar, tapi memori. Memori bersama tu yang sangat precious. Thanks again my lovely friends.

Bajet sangat tak letak benda ni dalam post? :p

p/s: plan asal nak buat post describe sorang-sorang, tapi aku cancel that idea sebab. Maybe nanti orang tak suka. Korang semua memang best! Sayang korang sangat! Muah muah!

No comments: