May 20, 2010

to my bff

Assalamualaikum w.b.t. Firstly, aku nak ucapkan happy belated birthday. Ye, aku tau, aku dah wish dua kali. Kalau ikutkan hati aku, aku nak wish melalui semua medium yang aku boleh wish. Tak kisahla kau bosan ke, kau tak nak layan ke, aku nak buat jugak. Sebab apa? Sebab kau bff aku. Aku wish sejuta kali pun belum tentu cukup untuk kau. Ok aku dah mengarut.

Bff, kau sentiasa ada untukku. Time aku berduka, time aku gembira, time aku berangan, time aku in healing process. Kau memang ada. Kau tak kisah aku pakai baju comot. Kau tak kisah aku sepah-sepah baju time tidur kat rumah kau. Kau tak kisah aku tidur seksi. Kau tak kisah aku tidur atas katil kau. Kau tak kisah bila kau belanja aku makan mahal-mahal. Kau tak pernah berkira dengan aku. Kau memang terbaik.

Aku tau, mulut kau memang main cakap lepas. Ikut suka hati kau je. Tapi takpe, sebab apa yang kau cakap tu, tulus dari hati. Dalam laser-laser, kau masih jaga hati orang. Aku tau kau takkan sesuka hati sound orang. Kau selalu cakap “biadap”. Tapi tak pernah orang terasa pun. Sebab aku dan orang lain tau kau gurau. Ulang suara, aku dan orang lain. Semua orang suka kawan dengan kau.

My darling bff, kau daripada keluarga berada. Kau selalu berlagak bila keluar shopping dengan aku. Kau berlagak, kau beli macam-macam. Aku terliur tengok beg-beg plastik kau penuh semua. Hasilnya, aku pun sama berlagak macam kau. aku pun sama terikut perangai kuat shopping kau. Padahal aku bukan orang berada. Aku dari keluarga sederhana. Pernah ke kau pandang rendah kat aku? Pernah ke kau kutuk handphone skrin hitam putih aku? TAK. Kau tak pernah pandang hina kat aku yang tak sekaya kau. kau memang baik hati.

Kau selalu cakap kau gemuk. Tapi aku rasa kau ideal je. Kau nak kurus macam mana lagi? Kalau kau kurus sangat nanti tak cantik. Sekarang kau cantik. Pipi gebu, mata kiut, tangan kiut, kaki kiut, eh banyaknya kiut. Haha. Kau dah cukup cantik. Tak perlu kurus dah. Maintain je. Kalau mata nak tukar colour aku rasa elok jugak, tapi bukan sebab mata asal kau tak cantik. Sebab aku pun suka tukar colour mata. So aku rasa it won’t be a problem.

Bff kesayanganku, kalau kau nak aku tulis semua pasal kau,, sampai aku berjanggut la nampaknya. Banyak lagi. Terlalu banyak. Dah lama aku kawan dengan kau. Sejuta satu memori kita bersama. Aku doakan semua yang terbaik untuk kau wahai bff. Moga kau sentiasa dipayungi rahmat dari Allah. Moga kau sentiasa bahagia, di dunia dan di akhirat. Moga kejayaan sentiasa milik kau. Moga hidup kau diberkati dan diredhai Allah. Dengan bertambah umur, bertambahlah tanggungjawab, moga kau semakin tabah dan kuat untuk menghadapi semua pahit manis kehidupan. Happy belated birthday.

I LOVE YOU NURUL HAMIZA.

Ikhlas,

biha

4 comments:

hamiza said...

nabehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
:((
terharu!!!
ee aku xlgsg mcm yg ko ckp
sdeh sdeh sdeh
rindu ko :(

biha said...

hehe...aku ckp ape ak rse je.
rindu ko jugak! :)

hamiza said...

eh telupe pulak
time kaseh byk2
hish xtau nk ckp cmne
aku xsedar pon ko menilai aku smpi cmni
bg aku, aku xlyn ko sebaik mungkin
aku selalu je ketepikan ko
tenkiu for always being by my side
tenkiu for all your kindness till now
smpi ble2 pon aku xkn dpt byr blk
thanks for being such a wonderful bff
okeylah! nak nanges :(

Liyana said...

sayang nurul hamiza jugak!! tak mampu nak tulis post se sweet ini nabeh!

apa pun
lemak bergoyang2 ade
biadap tu betul
rumah bertiang besar
berlagak hahaha
muncung sedepa

apa aku merepek
masa aku takde duit, pastu lapar, mizek bagi aku kenyang makan penumbuk ngan makan angin sebab banyak gelak.

rindunya korang!!!!!!!

aku penat la..serius...
nak balik skeolah
makan nasi goreng...waaaa :'(