May 22, 2010

shoot shoot


DOSH (Department of Occupational Safety and Health) organized a paintball tournament. mula-mula saffre sebut pasal ni time meeting, aku memang rasa macam nak join. tapi terbayangkan keganasan tournament ni, aku tak nak lah. bagi peluang ke laki-laki section aku. tapi gratefully (ye, gratefully), tak cukup orang. so aku dengan mayo berdua gadis masuklah.

satu team 7 orang. disebabkan tak pernah main so rasa takut nak mampus. dah tanya orang-orang biasa main, diorang pesan macam-macam. mr prakit asyik cakap "nanti jangan nangis tau kalau kena tembak". siapa tak takut kan.

saffre cakap event start pukul 9. zik datang jemput pukul 7.40. gila awal kot. nasib baik aku dah siap. sampai awal gila, hujan pulak tu kan. tunggu je dalam kereta. pastu dalam pukul 9.30 safety briefing etc etc. around 10 start match.

game paintball ni konsep dia memang macam tentera. start dari base, curi flag opponent, bawak balik ke base. konsep simple, tapi cabaran dia, memang best. strategi sangat penting dalam game ni. at the same time kena tangkas dan lincah (omg ayat sastera). dalam proses nak dapatkan flag tu, memang wajib korbankan orang. sekali kena tembak memang dikira mati, kena balik base untuk dihidupkan balik. aku banyak kali mati. dem.

peluru paintball. kalau kau kena dari jarak jauh, atau sipi je tak meninggalkan kesan mendalam. kalau kena jarak dekat, berdarah, melecet. memang ganas. kalau kena direct shot, awal-awal game, memang lebam terbaik bleeding semua. so, pesanan aku, sila pakai lengan panjang dan seluar jeans kalau nak main. peluru yang kena direct ke kulit sure akan menghasilkan pendarahan. buktinya ibu jari aku yang tak terprotect. haha.

sebelum kejadian tembak menembak. mayo dan gadis misteri.

tembak menembak dah bermula. ada sedikit cuak di situ.

bersedia untuk berperang.

persiapan terakhir. buckle up guys!

first victory. tangan gadis misteri, bruce, dengan saffre.

gambar luka-luka tak amik. ada sorang mamat hensem ni (eh lupa nak cakap, ada ramai mamat hot main tadi). sambung balik. ada sorang mamat hensem ni, tengkuk dia. darah meleleh leleh. takut tak? scary kot luka semua. tapi memang macho. bye.

4 comments:

s h e said...

Bes gle siot.
Da lama nak men tapi :

1) Takde geng
2) Mahal

Haha. Takpe2. Nanti kte try paintball ngan go-kart.hahaha macho abes!

biha said...

jom! eagle ranch ada dua-dua...family day mechi yg tak menjadi.cis.kalau tak boley try tanya pakej dia bpe.

hamiza said...

wowwww... cekalnye ko men tembak2. dhla ko ckp konsep die mcm perang. seram! oh klo aku, awal2 stat men meybe aku dh mati dan terjerit2 histeria. wow! hidup gadis misteriiiii!!!!!!!!!

p/s: ko rajin bersosial kn skrng! hihi

biha said...

haha...hidup gadis misteri.kau histeria pun, time da start perang tu, jerit semua xdgr..jeritla kau sorang2.

yeke aku rajin bersosial..haha :)